Jakten på rätt väggkulör




Nytt projekt som ska färgsättas cirka ett halvår innan jag kommer in för att inreda. Det är en process att komma i rätt stämning och hitta en känsla. Den här gången har det varit riktigt trögt och jag har velat fram och tillbaka men nu känns det som jag är på spåret. Det är en lägenhet på fyra rum och kök på 98 kvm så den är ganska yteffektiv och min tanke är att väggarna ska vara ljusa i varma toner. Gråbeige som bas och så får det bli några rum med lite mer kulör men inte mörkt.
Nu ska jag bara bestämma vilket rum som ska få vilken färg av dessa godingar.

AD Fjäder | Jotun klassiskt vitt | Jotun washed linen | Jotun form


2 kommentarer:

  1. Så spennende å finne farger. Disse fargene som du har funnet var fine. Jobber med det samme selv, men i min egen leilighet på 60 kvm, som er klar om ca fem måneder. Det er utrolig vanskelig når man ikke har så mye kunnskap som deg som er innreder. Jeg kjenner jeg aldri blir sikker på fargevalg. Men ønsker å velge ton i ton farger tror jeg, og kanskje litt svak blush på en vegg på gjesterom/treningsrom.

    Flotte farger du har funnet, i hvert fall. Kanskje fargehandler kan hjelpe meg?

    Lykke til
    Hilsen Anne Line i Norge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag tycker att det är lika spännande/otäckt varje gång jag får se resultatet av mina färgval. Lättast är att välja någon färg man har sett någonstans och som man gillar. Att fråga om hjälp i färgaffären är ofta väldigt lyckat, de brukar ge bra råd och vägledning. Lycka till med dina val!

      Radera